söndag 12 juni 2011

Still alive!

Hej igen!
Nu vare ett tag sen igen, men när veckorna bara vandrar iväg med jobb och vardagligt så äre inte så mkt värt att uppdatera om! Sista veckan på ingång nu och det känns hemskt.. Vill inte hem riktigt än! ;S har redan kollat om flygresor tillbaka för att jobba tre månader för att kunna få mitt andraårsvisum.. Men då känner jag; Sandra, du är 21 år gammal, det är dags att börja plugga nu! Du måste skaffa dig en utbildning! Så då har jag kollat om Sjukgymnastutbildningen här i Melbourne och det ser faktiskt riktigt ljust ut! Läste på ngn sida att "läkarstudenterna åker till Riga för att studera eftersom den utbildningen är likvärdig med Sveriges. Medan sjukgymnasterna väljer att åka till Australien då de ligger i framkant.." Eller ngt sånt, så det låter ju bra! Har skickat mejl till CSN för att fråga om man kan få hjälp med att studera här! :) Få se va dom svarar!

Nej det blir ett kort inlägg idag men det avslutas med en liten bild! Lovade ju mor och far att jag skulle ta kort på vår middag! :) Gick ut och åt vääärldens godaste fajitas med räkor och kyckling i en vitvinssås som bara var helt underbar!!!! (...och svindyr!)! $70 brända på en kväll, sinnes!! Men gott vare! :D Tackar så mkt världens bästa föräldrar! <3  



Ha det bra alla glada där hemma! :) nu ska jag koka ägg och äta lite frukost!

Best regards
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar