torsdag 16 juni 2011

Leavng on a jetplane..

Torsdag, imorrn äre fredag.. Fredag innebär sista dagen för mig och Malin i lägenheten och de två sista nätterna här i Melbourne tillbringas på hostel.. Dags för hostelliv nu i några veckor igen, yeey!

Hur känner man runt detta då?
Ja de är delade känslor..
Melbourne är så otroligt "kallt" nu (beror väl kanske på vad man jämför med men. :P ) så ska bli skönt få flyga upp till Cairns och få sig lite värme innan de är dags för Sverige igen!
Men i samma andetag.. Har helt förälskat mig i denna stad! Det är så himla mysigt att bo här.. Folk är så otroligt trevliga och de är så lätt känna sig "hemma".. Sen äre ju bara så kul att man kan träffa nytt folk överallt! Är man ju inte direkt van vid hemma.. :p Så att, sammanställt äre väldigt delade känslor..
Men det som då känns absolut sorgligast är tanken på att nu har man gjort bort sitt Work&Holiday-visum.. Aldrig mer kommer ja kunna åka tillbaka hit och göra samma sak! Om man nu inte skulle åka tillbaka hit och jobba tre månader på ngn farm så jag kan ansöka om mitt andraårsvisum... Problemet med det är då att jag måste jobba här tre månader innan mitt förstaårsvisum går ut.. Och det är i januari.. Snabb huvudräkning innebär då att jag måste vara tillbaka här i oktober.. Och det är ju inte långt bort..
Suck..
Då nästa alternativ som jag skrev om innan var ju att åka hit och plugga till sjukgymnast! Verkar inte alls vara några problem med att göra de.. Enda som då håller en tillbaka; kommer komma ut med studieskulder på ungefär 500.000 efter tre år :/ bli ju typ betala av resten av livet... Men va ska man då göra? Jag tar mig ju inte in på universitet i Sverige på Sjukgymnast.. Var in och kollade dom senaste antagningsresultatet och jag är en bit från att ta mig in som vanligt.. Ska man då måsta titta om en annan utbildning? Va ska det vara då? Vill ju bli sjukgymnast..
Suck..
Är inte bara en sak i huvudet just nu! Östkustenresa, hemresa, andraårsvisum?, universitet?, hallå Sandra, bäst komma på ngt nu! :P antar att ja inte ska stressa upp mig, bara vänta och se vad som händer helt enkelt! Har ju vännerna och familjen att återvända till och det måste jag ju säga att jag ser fram emot att träffa er igen! :) njuta lite av svenska sommaren, inte alls dumt! Grilla!! Kan inte vänta på maten! <3

Nej nu kommer Malin snart hem från jobbet :) dags för "sista middagen" som idag består av lammgrillspett med sallad, oliver och tzatsiki! :) blir nog inte alls dumt!

Ha de bäst alla underbara människor där ute! Vi ses snart!

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar